- Events
- Operators
- EMMA – Espoo Museum of Modern Art
- Espoo Big Band
- Espoo City Theatre
- Espoo City Library
- Espoo City Museum
- Espoo Cultural Centre
- Espoo Visual Artists
- Gallen-Kallela Museum
- Helinä Rautavaara Museum
- Villa Museum Villa Rulludd
- JuuriJuhla–RotFest
- KAMU
- KannuKino
- Kannusali
- Karatalo
- City events
- Kino Tapiola
- Lagstad School Museum
- Cultural education
- Children's Arts Centre Aurora
- Exhibition Centre WeeGee
- PianoEspoo
- Pentala Archipelago Museum
- Sello Hall
- The Finnish Museum Of Horology
- The Finnish Toy Museum Hevosenkenkä
- Finnish Nature Centre Haltia
- TOTEM-theatre
- Glims Farmstead Museum
- Dancetheatre Glims & Gloms
- Tapiola Sinfonietta
- Tapiola Choir
- Theatre Hevosenkenkä
- Taimine Theater
- Unga Teatern
- Organ Night and Aria Festival
- Vindängen
- VocalEspoo
- Information
Talomuseo Glimsin -virtuaalinäyttely
Body
Glimsin sydän, ihana vanha tupa, on nyt kuvattu 360° -kuvilla. Kuvien avulla pääsee tutustumaan 200-vuotiaaseen asuin- ja kestikievaritaloon myös silloin kun museo on suljettuna tai kun itse ei pääse paikalle. 1900-luvun alun kauppapuodiksi sisustettuun Tilkki-Vihtorin mökki on kuvattu samalla teknologialla, eli entisajan virtuaaliostoksilla voi piipahtaa aina halutessaan.
Virtuaalivierailu on helppoa niin tietokoneella kuin mobiililaitteellakin. Kuvamateriaalia voi käyttää myös yhteisillä oppitunneilla tai museovierailun jälkeiseen kertaamiseen. Mitä ihmettä siellä tuvan katossa oikein roikkuikaan? Entäpä kauppapuodin katossa?
Talomuseo Glimsin virtuaalinäyttely on tuotettu yhdessä VRealin kanssa osana Espoon Digiagendaa ja Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -6Aika-hanketta.
Digikokeilussa luodaan ja testataan VR-sisältöjä (Virtual Reality, virtuaalitodellisuus) kasvatuksen ja opetuksen tueksi. Lukiolaisten kanssa tuotetaan ja hyödynnetään VR-sisältöjä muutamissa oppiaineissa Otaniemen ja Etelä-Tapiolan lukiossa. Lukiolaiset toimivat itse sisällöntuottajina ja kehittävät näin digitaalisia taitojaan. KAMU on mukana historian ja kuvataiteen kursseilla. Kokeilun tavoitteena on arvioida virtuaalitodellisuuden tarjoamia mahdollisuuksia ja sen soveltuvuutta lukioiden opetukseen. Erityisesti kevään aikana toteutetuissa kokeilussa saadaan kokemusta, kuinka virtuaalisisältöjä voidaan luoda ja hyödyntää etäopetuksessa.